ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی تولید آدامس بیولوژیک و دستگاه جمع‌آوری آزولا توسط فناوران زیست‌پزشکی کشور

تولید آدامس بیولوژیک و دستگاه جمع‌آوری آزولا توسط فناوران زیست‌پزشکی کشور

به اشتراک گذاری

تولید آدامس بیولوژیک و دستگاه جمع‌آوری آزولا توسط فناوران زیست‌پزشکی کشور در این بخش توضیح داده شده است. مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از استحصال ترکیب گیاهی ضد سرطان از قارچ خبر داد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دستیابی به حس ششم با سلول‌های بنیادی گاو!

رضا نجفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یک محقق قزوینی با استفاده از نوعی قارچ خوراکی، موفق به تهیه داروی ضد سرطان به عنوان محرک ایمنی از کنسانتره قارچ شده که به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت واردات هر گرم از این دارو 150 دلار است، افزود: اگر این دارو در کشور به تولید انبوه برسد با هزینه بسیار پایین تر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: محققان مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی همچنان توانسته اند داروی مورد نیاز جهت تصویربرداری را تولید کنند که نمونه مشابه خارجی آن بسیار گرانتر است.

پیشنهاد می شود مقاله
آغاز تولید داروی پیشرفته ضد سرطان و ماده اولیه پنی‌سیلین را هم بخوانید.


وی با اشاره به اینکه می توان داروهای کمیاب مورد نیاز را در کشور تولید کرد، ادامه داد: در صورت حمایت از این طرح ها و تولید انبوه آنها می توان سالیانه میلیون ها دلار صرفه‌جویی ارزی کرد.

نجفی پور با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین از محققان استان حمایت ویژه ای می کند، تصریح کرد: باند بیولوژیک یکی دیگر از طرح های این مرکز است که از ترکیبات موم و زنبورعسل تشکیل شده و در موارد سوختگی و ترمیمی کاربرد دارد.

به گفته وی، طرح های خمیر دندان و آدامس بیولوژیک نیز از جمله طرح های در دست اجرا در این مرکز است که سبب تقویت سیستم ایمنی می شود.

مطالعه این مقاله هم مفید است: راز تفاوت جثه پستانداران چیست؟

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه بیان کرد: دستگاه CPM زانو توسط این مرکز در زمینه فیزیوتراپی ثبت شده است که این دستگاه زانو را ورزش می دهد. قیمت این دستگاه سه میلیون تومان است در حالی که مشابه خارجی آن به قیمت 10 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: محققان قزوینی همچنین با استفاده از روشهای تخمیری و بیوتکنولوژیک زیتون سیاه تولید و آن را بومی کردند.

نجفی پور تصریح کرد: گیاه آزولا در شمال کشور در شالیزارهای برنج به صورت انگل پخش و به سرعت رشد و سطح شالیزار و تالاب را فرامی گیرد که محققان استان توانسته اند دستگاه جمع آوری این گیاه را در ابعاد نیمه صنعتی و با قیمت بسیار پایین تولید کنند.

مطالعه مقاله
ارتباط سرطان و ایدز با ویروسهای باستانی انسانهای اولیه را هم پیشنهاد می کنیم.

وی اضافه کرد: از این گیاه، خوراک دام و طیور و داروهایی استخراج می شود و مشابه خارجی دستگاه جمع آوری گیاه آزولا یک میلیارد تومان قیمت دارد.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی از طرح هایی که جنبه اقتصادی دارند حمایت می کند و اولویت این مرکز جذب ایده هایی است که تحریم ها را مورد هدف قرار می دهد.

کلمات کلیدی: مطالب جالب, مطالب علمی روز، مطالب علمی جالب، مطالب علمی جدید، اختراعات و اکتشافات جدید، آدامس بیولوژیک، دستگاه جمع‌آوری آزولا، فناوران زیست‌پزشکی کشور، زیست،
تدریس خصوصی زیست شناسی


آمار بازدید: 1011 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image