ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی افزایش بهره وری در مطالعه

افزایش بهره وری در مطالعه

به اشتراک گذاری

در این بخش نکاتی در رابطه با افزایش بهره وری در مطالعه ارائه می گردد. به محض حضور در مکان مطالعه فقط به کار مطالعه بپردازید و برای شروع کار تردید به خود راه ندهید. فورا شروع کنید. هر فکر مزاحمی که به ذهنتان رسید با قاطعیت آن را دور کرده و اجازه ندهید تا پایان ساعت مطالعه بازگردد.

به خود بقبولانید که آدم با اراده ای هستید، اول مطالعه و بعد ... هر چه را که فرا می گیرید به طور خلاصه و با توجه به جملات اصلی برای خود تکرار و تعریف کرده و سعی کنید که با دروس به طور خودمانی و با خاطر جمع مواجه شوید. به خود تلقین کنید که قادرید هر درسی را خوب فرا بگیرید. چون واقعا قادر به این کار هستید. به خود اطمینان داشته باشید و سعی کنید که از این اطمینان حداکثر استفاده را ببرید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه حین مطالعه تمرکز خود را افزایش دهیم؟

اگر در درسی ضعیف هستید نگویید که آن درس سخت است به سایر هم شاگردیهای خود نگاه کنید. بسیاری هستند که آن درس برایشان آسان است و باز درسی که برای شما آسان به نظر می رسد ممکن است برای آنها مشکل باشد. دروس به خودی خود هیچ گونه سختی یا سادگی ندارند. سعی کنید اشکال خود را پیدا کنید. شاید مربوط به نداشتن مطالعه قبلی پیش از حضور در کلاس باشد.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟ را هم بخوانید.

شاید به خاطر غیبت در جلسات قبل و نفهمیدن یکی دو درس قبلی، دنبال کردن بقیه مطالب کتاب مشکل شده است. اگر مطلبی از درس را حتی با تکرار خوب نمی فهمید، کنجکاوی کنید. شاید چون مبحث قبلی آن را متوجه نشده اید، دچار این مشکل شده اید. معلومات حاضر خود را به معلومات قبلی پیوند بزنید و همیشه سعی کنید رابطه ای منطقی با قسمتهای هر درسی برقرار سازید و طوری با دروس خود برخورد کنید که همیشه بر آنها مسلط بوده و هر لحظه بخواهید بتوانید آنها را بازگو کرده و بیان نمایید.


مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: تاثیر مطالعه سنگین بر ایجاد استرس

منبع: کتاب مهارتهای مطالعه - دکتر بهرام طوسی


آمار بازدید: 3863 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image