ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس جذب 20هزار استاد دکترا تا سال 96 در دانشگاه آزاد

جذب 20هزار استاد دکترا تا سال 96 در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: امروز 400 واحد زیان ده داریم و تا سال 96 وابستگی به شهریه 84 درصد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت امنای 2 استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد به ریاست میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، استاندار فارس و کهگیلویه و بویر احمد و بشارتی وزیر کشور در دولت سازندگی برگزار شد، در این جلسه مصوبات بودجه سال ۹۴، نمودار سازمانی استان و اصلاحیه برنامه راهبردی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
496 نفر از دانشگاهیان و فرهیختگان عضو هیئت امنای استانی​
میرزاده در این جلسه با اشاره به جایگاه هیئت های امنای استانی، گفت: هیئت های امنای استانی باید برای کیفیت بخشی به واحدهای استان ها فعالیت کنند و هم اکنون 496 نفر از دانشگاهیان و فرهیختگان عضو هیئت امنای استانی در سراسر کشور هستند و این موضوع نشان دهنده این است که این رکن از دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ وجه جنبه تشریفاتی ندارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تاکید کرد: تصمیمات هیات امنا باعث تمرکز زدایی در دانشگاه آزاد اسلامی شده است و این رکن دانشگاه باید به خوبی بر وظایف خود برای هر چه بهتر انجام شدن امور تمرکز کند.
واحد های زیان ده تغییر کاربری می دهند/ 400 واحد زیان ده داریم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از هیئت های امنای استانی خواست تا واحدهای زیان ده را تعیین تکلیف کنند به طوری که یا در واحدهای مادر تجمیع شوند و یا تغییر کاربری دهند و اموال مازاد دانشگاه تنها باید صرف توسعه و تجهیز زیرساخت های پژوهشی و اقتصاد دانش بنیان شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تعدادی از واحدهای دانشگاه تجمیع و ادغام شده است، گفت: در مهرماه سال 92، تعداد 472 واحد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که امروز این تعداد به 400 واحد رسیده است و 72 واحد تجمیع یا منحل و یا تغییر کاربری داده شدند.
برگزاری دوره های بازآموزی، درآمد برای دانشگاه در پی دارد
میرزاده در ادامه سخنانش با اشاره به امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان نظام مهندسی به منظور توسعه همکاری، ارائه خدمات علمی و گسترش بازآموزی، عنوان کرد: با اجرای این طرح بسیاری از کارشناس های قدیمی که از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند دوباره برای گذراندن دوره های بازآموزی به دانشگاه برگشتند و علاوه بر بروز رسانی علمی این مهندسان، درآمد خوبی از این راه نصیب دانشگاه شد.
وی با بیان اینکه کارهای دانش بنیان مانند یک باغ است که نتیجه آن پس از چند سال به ثمر می نشیند، گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی درآمدهای زود بازده از جمله کارگاه ها و نظام بازآموزی داریم و تمامی واحدها باید در این مسیر نیز گام بردارند، باید با فعالیت اقتصادی دانش بنیان راه کارهایی برای تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه ایجاد شود.
وابستگی به شهریه در سال 94 به 84 درصد می رسد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وابستگی به شهریه در دانشگاههای برتر دنیا نظیر MIT کمتر از 25 درصد است، اظهار کرد: وابستگی پایین دانشگاههای برتر دنیا به شهریه نشان می دهد که ارتباط دانشگاهها با صنعت و مردم بسیار قوی است.
میرزاده خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این موضوع هستیم که وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان را از طریق اقتصاد دانش بنیان کم کنیم و به لطف خدا تا پایان سال 94 میزان وابستگی به شهریه به 84 درصد خواهد رسید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با اشاره به جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در این دانشگاه جذب هیئت علمی و توسعه تحصیلات تکمیلی طبق مصوبه اسناد بالادستی نظام و هیئت موسس دانشگاه صورت می گیرد و بنای ما این است که تا پایان سال 96، 20 هزار استاد PHD به این دانشگاه اضافه شود.
میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هنوز در حدود 500 هزار صندلی خالی در دوره های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد ولی ما مجبوریم فضاها را نگهداری و برای اساتیدی که موظفی شان در هفته تکمیل نمی شود، پرداخت داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه ثبت نام در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی داشته است، عنوان کرد: این رشد کاملا قابل قبول بوده بطوری که ما به عددی که باید طبق مصوبه هیات امنا در سال 94 می رسیدیم نزدیک شده ایم.
میرزاده در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نرخ تورم خواهد بود، گفت: شهریه دانشگاه در ترم بهمن و تابستان سال 94 ثابت بوده و هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.
توسعه تحصیلات تکمیلی باید با استانداردسازی انجام شود
وی با تاکید بر اینکه باید استانداردهای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی رعایت شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم متعهد شده است که گسترش تحصیلات تکمیلی متناسب با استانداردسازی انجام شود و واحدهای دانشگاهی برای تصویب رشته ها باید استانداردهای لازم را اجرا کنند.

آمار بازدید: 1102 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image