ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی آخرین اخبار از جذب در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آموزش و پرورش

آخرین اخبار از جذب در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آموزش و پرورش

فانی: اولویت ویژه فرزندان فرهنگیان برای جذب در دانشگاه فرهنگیان


وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به استان بوشهر گفت: دستاوردهای آموزش و پرورش استان بوشهر، نتیجه همدلی و کار گروهی مدیران، کارکنان و معلمان است.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در جلسه‌ای با شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، با اشاره به گزارش مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، موفقیتهای بدست آمده را نتیجه همدلی و کار گروهی مدیران، کارکنان و معلمان مجموعه آموزش و پرورش استان بوشهر نامید.

وی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ارتقای منزلت، هویت و معیشت آنان در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده و بعد از آن به صحن دولت می‌آید و تا قبل از پایان اسفند این طرح تقدیم مجلس می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح، شایستگی های حرفه ای و انگیزه های معلمان ارتقا می یابد و می تواند تحولی در منابع انسانی آموزش و پرورش ایجاد کند.

فانی گفت: با اجرای سیاست بومی پذیری در آموزش و پرورش از بهمن امسال دانشجویان بومی در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند تا زمینه حفظ تجربیات معلمی برای مناطق محروم فراهم شود.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار و در دولت یازدهم، فرزندان فرهنگیان در جذب دانشگاه فرهنگیان، از اولویت ویژه برخوردار می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نیازمندی مدارس به مقاوم سازی گفت: هم اکنون دو سوم فضاهای آموزشی کشور مقاوم سازی شده و یک سوم آن نیازمند مقاوم سازی هستند.

فانی با بیان اینکه بودجه مصوب برای مقاوم سازی سال آینده 600 میلیارد تومان تعیین شده است، اضافه کرد: اعتبارات سنواتی پاسخگوی اجرای طرح مقاوم سازی برای یک سوم فضاهای آموزشی نیست و نیازمند همکاری بیشتر مجلس و دولت هستیم.

وی با اشاره به درخواست اصغر حصیری برای بهبود شرایط آموزش و پرورش استان بوشهر و معیشت معلمان گفت: در سفر دوازدهم دولت تدبیر و امید به استان بوشهر مقرر شد فوق العاده مناطق مرزی برای معلمان استان بوشهر، از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پی گیری شود.

وزیر آموزش و پرورش در این خصوص افزود: بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان استان بوشهر نیز تا دو ماه دیگر پرداخت خواهد شد.

وی به بازدید خود از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره و تأکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی، بحث احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش پی گیری می شود.

فانی بر تجهیز درمانگاه تخصصی فرهنگیان و خانه‌های معلم و پژوهش سراهای استان بوشهر نیز تاکید و اظهار امیدواری کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با رویکرد جدید در استان بوشهر بتواند خدمات ویژه‌ای به فرهنگیان ارایه کند.
-------------------------------------


فانی:‌ ظرفیت استخدام آموزش و پرورش در دولت قبل پیش‌خور شد

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمین گفت: لایحه رتبه بندی معلین با هدف افزایش انگیزه و رشد و تعالی شایستگی های معلمین تا آخر امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد و امیدواریم این لایحه در مجلس به سرعت تصویب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "علی اصغر فانی" در جمع خبرنگاران درباره سند تحول نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند در واقع مهمترین سند بالادستی است که آینده آموزش و پرورش را رقم خواهد زد و این سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه کشور خواهد بود.

وی درباره میزان موفقیت اجرای این طرح نیز گفت: سند تحول در واقع هنوز اجرا نشده است و تنها در 3 سال پیش سال ششم ابتدای به مقطع ابتدایی کشور اضافه شد البته بدون آمادگی قبلی این کار انجام شد که مشکلاتی نیز به همراه داشته است.

فانی تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم معتقد بودیم که این سند باید نقشه راه برای پیاده سازی داشته باشد و ورژن نهایی آن تا یک ماه آینده آماده خواهد شد و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی این نقشه راه را ارائه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال از 131 راهکاری که در سند تحول پیش بینی شده است به 40 راهکار آن ورود پیدا کرده ایم و در قالب 99 برنامه بحث اجرایی کردن سند را دنبال می کنیم اما اجرای اصلی سند بعد از تصویب نقشه راه آغاز خواهد شد.

به ازای هر 11.5 دانش آموز یک نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد

فانی درباره کمبود معلم در مقطع ابتدایی نیز تصریح کرد: در کل کشور یک میلیون همکار فرهنگی وجود دارد که متکلف 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور می باشند که از این 13 میلیون دانش آموز، 11.5 میلیون نفر در بخش دولتی مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: به ازای هر 11.5 دانش آموز یک نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد که این آمار بیان کننده آن است که در کلان با کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم بلکه با تورم نیروی انسانی نیز مواجه هستیم اما مشکل در این است که این نیروی انسانی به درستی توزیع نشده اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال گذشته در قالب طرحی با عنوان «ساماندهی نیروی انسانی» کار ساماندهی یک میلیون نیروی فرهنگی آغاز شده است.

فانی درباره حضور دانشجو معلمان در مدارس سراسر کشور اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای 100 شعبه است که این دانشگاه وظیفه تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش را بر عهده دارد که این دانشجو معلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان در گردونه آموزش و پرورش کشور قرار می گیرند.

ظرفیت استخدام در آموزش و پرورش در دولت قبل پیش‌خور شد

وی با اشاره به استخدام های غیر بومی در آموزش و پرورش نیز گفت: طرحی در دولت یازدهم طرحی با عنوان «از بوم برای بوم» کلید خورده است که کشور را به بوم های مختلف تقسیم بندی شده است که پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان نیز بر این مبنا می باشد یعنی از هر بوم نیروی همان منطقه گرفته می شود و سپس استخدام همان منطقه خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه استخدامی آموزش و پرورش در سال 94 نیز اظهار کرد: طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش می تواند علاوه بر جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، از لیسانسه های مرتبط از طریق آزمون نیز نیرو جذب کند و به دنبال آن هستیم که از این طریق نیز نیرو جذب کنیم و باید مجوز این نوع جذب را از سازمان مدیریت دولتی بگیریم.

فانی درباره طرح مهرآفرین نیز گفت: در سه ساله آخر دولت قبل مجموعا در کشور 148 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شدند که رقم بسیار بالایی است و سازمان مدیریت اعلام کرده است که ظرفیت استخدام در آموزش و پرورش در سه سال گذشته پیش‌خور شده است و امیدواریم که بتوانیم طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بتوانیم نیروی مورد نیاز خود را جذب کنیم.

وی درباره شرایط رفاهی و مالی مدارس کشور نیز گفت: در 2 سال آخر دولت دهم هیچ هزینه ای به مدارس به عنوان سرانه مدارس پرداخت نشده بود اما دولت یازدهم در سال 92، 50 میلیارد تومان به عنوان سرانه به مدارس پرداخت کردیم و در سال جاری نیز با تصویب مجلس 120 میلیارد تومان به عنوان سرانه در بودجه پیش بینی شده بود که 60 میلیارد آن به مدارس پرداخت شده است و 60 میلیارد دیگر آن نیز تا پایان سال جاری بین مدارس کشور توزیع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رقم هایی که دولت می توان تامین کند در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت اما از مردم نیز انتظار داریم در این امر خیر به یاری دولت بیایند و اگر مردم نسبت به موضوعی توجیه شود یقینا کمک خواهند کرد

فانی درباره مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: امسال در سطح کشور حدود 900 مدرسه را به بخش خصوصی و موسسین با تجربه واگذار کردیم.این کار برای اولین بار و بر اساس ماده 13 قانون خدمات کشوری صورت گرفت که کار بسیار مهمی بود که با اظهار نظرهای موافق و مخالف نیز مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در این طرح مدرسه واگذار نشده است بلکه مدیریت مدرسه به موسسین قابل اعتماد واگذار شد که بیشتر نیز در مناطق محروم این کار صورت گرفته است که این طرح باعث ایجاد 8000 شغل در کل کشور شده است بدون آنکه برای دولت هزینه ای در بر داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال های 93 و 94 نیز گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 93، 21 هزار میلیارد تومان بوده است که برای سال 94 بیش از 23 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. از این میزان رقم حدود 99 درصد آن مربوط به حقوق کارمندان است و تنها یک درصد در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی افزود: 10.7 درصد بودجه 93 دولت به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و این در حالی است که در سال 92 در حدود 9.7 درصد بوده است البته این رقم بازهم کافی نیست.

پرداخت معوقات حق التدریسی‌ها و حقوق سرباز‌معلم‌ها تا پایان سال

فانی درباره جلسه هفته گذشته خود با دکتر نوبخت نیز گفت: مقرر شد حق التدریس همکاران فرهنگی و حق الزحمه امتحانات نیز که به تعویق اقتاده بود، حقوق سرباز معلمها تا پایان سال جاری پرداخت شود و همچنین بیمه طلایی فرهنگیان نیز تامین اعتبار شود و همچنین بازنشستگان فرهنگی نیز از مزایای بیمه طلایی شاغلین آموزش و پرورش نیز برخوردار شوند که این اعتبارات در تخصیص سه ماهه چهارم پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمین نیز گفت: لایحه رتبه بندی معلین با هدف افزایش انگیزه ، رشد و تعالی شایستگی های حرفه‌ای معلمین تا آخر امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد و امیدواریم این لایحه در مجلس به سرعت تصویب شود.

وی گفت: سیاسیت آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت می باشند و این سیاست نیز نیازمند ابزار لازم است و یکی از این ابزارها ایجاد پژوهسراهای تخصصی در سراسر کشور است. در سال 82 اولین پژوهسرای دانش آموزی در کشور دایر شد و در سال 93، 101 پژوهشسرای دانش آموزی در سطح کشور تاسسیس کردیم که هم اکنون 401 پژوهشسرای دانش آموزشی در 401 منطقه آموزش و پرورشی کشور فعال است.

نقشه راه سند تحول نظام آموزش و پرورش تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش با توجه به اینکه در سطح کشور گسترده است، بیشترین ارتباط را با مردم دارد تصریح کرد: بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت را آموزش و پرورش دارد و در همه خانه ها حضور داریم و تصمیمات آموزش و پرورش جامعه را متاثر می کند.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه با حدود یک میلیون نفر همکار فرهنگی در کل کشور داریم.

وی بیان کرد: سند تحول آموزش و پرورش در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در سال تحصیلی جاری از 131 راهکار به 40 مورد ورود کرده و در قالب 99 برنامه این سند در حال اجراست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به موازات این اقدام نقشه راه اجرای سند را نیز در حال تهیه داریم و تا یک ماه دیگر نهایی خواهد شد و مقام معظم رهبری تاکید داشتند برای اجرای سند نقشه راه تهیه شود.

وی افزود: سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و اگر بتوانیم در برنامه ششم توسعه زمینه های اجرای سند تحول را در قالب نقشه راه فراهم کنیم، کار پسندیده ای است.

فانی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش مشکلات خود را دارد و کمبودها و کسری ها در بخش اعتبارات وجود دارد، اما سعی می کنیم در هر حال مدارس را به نحو بهتری اداره کنیم.

آمار بازدید: 929 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image