ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس تبعات منع استخدام هیات علمی مجرد

تبعات منع استخدام هیات علمی مجرد

منع استخدام هیات علمی مجرد، دانشگاه‌ها را از نخبگان محروم می‌کند

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با ابراز مخالفت نسبت به طرح ممنوعیت استخدام مجردین به عنوان عضو هیات علمی گفت: ممنوعیت استخدام مجردین هیچ دلیلی ندارد. وضع یک قانون عام برای عده‌ای محدود ، منطقی و معقول نیست.

دکتر علی برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: من اصلا موافق چنین طرحی نیستم چراکه افراد معمولا زمانی که تحصیل می‌کنند کمتر شرایط ازدواج دارند و پس از فارغ‌التحصیلی و اخذ مدرک دکتری و پیدا کردن یک شغل با ثبات به ازدواج فکر خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضع یک قانون کلی برای عده‌ای محدود امر درستی نیست، گفت: جوانان به طور نرمال پس از پیدا کردن شغل مناسب ازدواج می‌کنند و تعداد افرادی که با محیا نشدن شرایط، ازدواج می‌کنند، بسیار کم است و وضع یک قانون کلی برای یکسری استثناء معقول نیست.

وی درباره آسیب‌هایی که این طرح به دانشگاه‌ها وارد خواهد کرد، گفت: چنین قوانینی دانشگاه‌ها را از استخدام نخبگان و شاگرد اول‌ها محروم می‌کند و برای وضع یک قانون باید تمام جوانب را در نظر گرفت و یک قانون عام پسند وضع کرد.

برخورداری در مورد وضعیت تقاضای هیات علمی در دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت نیاز چندانی به هیات علمی ندارد اما هر ساله به دلیل توسعه‌ها و بازنشستگی برخی افراد معمولا 20 نفر استخدام می‌کنیم که این جذب ها از طریق بورسیه‌ها و فراخوان‌های جذب صورت می‌گیرد.

آمار بازدید: 421 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image