ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس آخرین اخبار طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی

آخرین اخبار طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی

طراح طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی گفت: دولت به دلیل پر شدن ردیف‌های استخدامی جلوی استخدام حق‌التدریسی‌ها را گرفته است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جبار کوچکی‌نژاد در دفاع از دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش گفت: این طرح در راستای قانون مصوب مجلس هشتم است، وزارت آموزش و پرورش نیز در مرداد ماه سال جاری بر اساس همین قانون تصمیم به برگزاری آزمون استخدامی داشت که دولت به دلیل پر شدن ردیف‌های استخدامی جلوی این آزمون را گرفت.

نماینده مردم رشت افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب کرده است به ازای بازنشستگی هر سه نفر، یک نفر استخدام شود ولی آموزش و پرورش را از این قانون مستثنی کرده است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تعداد بی‌سوادان آموزش و پرورش، گفت: بر اساس اعلام برخی منابع 10 هزار بی‌سواد در آموزش و پرورش وجود دارد ولی عدد واقعی آن 1200 بی‌سواد در مجموعه معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است.

غلامرضا کاتب در مخالفت با دو فوریت گفت: در خصوص رفع نشدن مشکلات معلمان حق‌التدریسی حرفی ندارم ولی درباره چگونگی حل این مشکل نظر دارم.

نماینده مردم گرمسار افزود: آموزش و پرورش باید مشکل استخدام پیش دبستانی‌ها را حل می‌کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مشکل، فقدان قانون نیست بلکه اجرا نشدن قانون است، باید از وزیر آموزش و پرورش پرسید چرا قانون مربوطه را اجرا نکرده است؟

ابراهیم نکو در موافقت با این فوریت گفت: حق‌التدریسی‌ها از حداقل حقوق و مزایا برخوردارند و مجلس باید به خانواده آنان پاسخ دهد.

نماینده مردم ورامین افزود: حق‌التدریسی‌ها با حداقل‌ها زندگی می‌کنند و سالیان طولانی است که فرزندان این کشور را آموزش می‌دهند؛ حالا معنا ندارد که همچنان بلاتکلیف بمانند.

وی یادآور شد: اینان عمر خود را در نظام آموزش و پرورش صرف کرده‌اند و سکوت نمایندگان مجلس در حق آنان خیانت است.

پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف، مجلس وارد رای‌گیری شد و از 204 نماینده حاضر در جلسه، 142 نفر با رسیدگی دو فوریتی به این طرح موافقت کردند.

آمار بازدید: 436 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image