ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس استخدام نخبگان به عنوان هیأت علمی در دانشگاه آزاد

استخدام نخبگان به عنوان هیأت علمی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین آیین نامه ای برای جذب نخبگان به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: اعضای بنیاد ملی نخبگان با مدرک دکترا می توانند در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو هیات علمی جذب شوند و در مراحل بعد مراحل استخدامی و گزینشی آن طی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمید میرزاده در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به بررسی زمینه های همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پرداختند.
میرزاده در این نشست با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه آزاد در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: طبق بودجه سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی، 12 درصد از درآمدهای دانشگاه که رقمی معادل 522 میلیارد تومان است، باید از محل فعالیت های اقتصادی از جمله شرکت های دانش بنیان تامین شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در بستر اقتصاد ایران و با توجه به گسست میان دانشگاه و صنعت قطعا تحقق این میزان درآمد دانشگاه از محل فعالیت های اقتصادی با دشواری همراه خواهد بود.
میرزاده از راه اندازی دوره های پژوهش محور و مهارت محور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دوره های مهارت محوری بیشتر شامل دانشجویان مقطع کاردانی و دوره های پژوهش محور شامل دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی است.
وی با بیان اینکه آیین نامه این طرح به زودی ابلاغ می شود، تصریح کرد: هر استادی باید از بخش صنعت دانشجو جذب کند تا نیمی از هزینه تحصیل دانشجو توسط بخش صنعت تامین شود. با این شیوه، طرح هم پژوهش محور خواهد بود و هم استاد محور.
میرزاده مشارکت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در اجرای طرح دانشجوی پژوهش محور را کمک به یک طرح ملی دانست و گفت: استادانی که برای این طرح انتخاب می شوند در واحدهایی فعالیت می کنند که در حال حاضر دارای دانشجوی دکترا هستند و البته مجوز آموزش عالی برای دوره های دکترای در این واحدها قبلا اخذ شده است.
وی با اشاره به آمار بالای متقاضیان دوره دکترا در سال 92، گفت: در سال گذشته 330 هزار متقاضی دوره دکترا وجود داشت که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی کمتر از 6 درصد از این متقاضیان را توانستند جذب کنند. می توانیم با اجرای این طرح تعداد بسیاری از متقاضیان را با این شیوه جذب کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جذب متقاضیان دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های درجه سه کشورهای همسایه را تاسف بار دانست و اظهار داشت: به دنبال این هستیم که ظرفیت پذیرش خود را با فراهم کردن زیربناهایی مانند اعضای هیات علمی و فضای آموزشی افزایش دهیم.
وی افزود: طبق آمارهای وزارت علوم سال گذشته حدود 150 هزار نفر از متقاضیان دوره تحصیلات تکمیلی برای خروج از ایران و ادامه تحصیل اقدام کرده اند، با توجه به پایین آمدن ارزش ریال می توان گفت سالانه حجم بالایی ارز از کشور خارج در این مورد می شود و بار مالی بسیاری برای کشور دارد.
وی با اعلام آمادگی برای جذب نخبگان به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اعضای بنیاد ملی نخبگان با مدرک دکترا می توانند در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو هیات علمی جذب شوند و در مراحل بعد مراحل استخدامی و گزینشی آن طی می شود.
سورنا ستاری نیز در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای ما بسیار حائز اهمیت است، چرا که بسیاری از ایده هایی که در دانشگاه های دیگر با استقبال روبرو نمی شود، در دانشگاه آزاد قابل اجراست.
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: بزرگترین مشکل ما در زمینه شرکت های دانش بنیان بحث فرهنگ سازی است، اعضای هیات علمی در حوزه پژوهش و جذب دانشجو از بخش صنعت مقاومت می کنند.
براساس این گزارش، حمایت از شرکت های دانش بنیان، از جمله تصمیمات مهمی بود که در این نشست اخذ شد؛ با توافق طرفین مقرر شد دانشگاه آزاداسلامی به عنوان عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کند و معاونت علمی و فناوری تا سقف 300 میلیون تومان به هر شرکت دانش بنیان کمک نماید.
در این جلسه مقرر شد در زمینه مهندسی بافت و پزشکی بازسازی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی همکاری صورت پذیرد.
معاونت علمی فناوری در مورد تشکیل آزمایشگاه ملی در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کرد و قرار شد اگر دانشگاه آزاد از تجهیزات داخلی استفاده کند مورد حمایت این معاونت قرار می گیرد.
تایید شرکت های دانش بنیان از دیگر مواردی بود که توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری درخواست تایید شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را در اولویت قرار دهد.

آمار بازدید: 589 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image